#recenzija · Znanje

I Sunce je zvijezda – Nicola Yoon

R E C E N Z I J A

Znanje

Natasha je neregistrirana doseljenica. Ona, njena majka i njen otac te brat moraju napustiti Ameriku za 24 sata. Nalog za deportaciju je stigao. Iako se borila nekoliko mjeseci da se to odgodi, da i dalje ostane u Americi u kojoj je i odrasla, izgleda da nije uspjelo.

I sve što ima je taj dan. No, ona odluči i ovoga puta krenuti u bitku, u još jedan pokušaj da se deportacija izbjegne. Opet, po stoti put odlazi u Službu za državljanstvo i doseljeništvo Sjedinjenih Država i opet prolazi pored čuvarice Irene koja joj izgleda pomalo čudno. A kojoj spletom oklonosti, kasnije kroz knjigu, Natasha biva spas. Kako, saznat ćete i sami 😉

Natasha živi skromno sa mlađim bratom s kojim dijeli i sobu. Majkom, koja se raskida od posla kako bi svojoj obitelji pružila krov nad glavom i hranu za stolom te ocem koji je, po Tashinoj teoriji, propali umjetnik. Ne zbog toga što nema potencijala nego zbog toga što je sam sebe uništio na određen način. Nije koračao dobrom stazom i izgubio je šansu da se ostvari kao ono o čemu oduvijek sanja, kao glumac. No, o tom će vam više pričati Natasha u ovoj knjizi…

Kako je sve što ima, taj dan, ona odluči da ga želi provesti sa svojim ružičastim slušalicama na ušima, vani, u gradu dok čeka još jedan jedini razgovor koji predstavlja slamku spasa. Možda. Ali kako Natasha uživa u znanosti, teorijama, činjenicama, ne dopusti si luksuz da se zavara. Ne dopušta si to da se zanese da će se ta mogućnost uistinu ostvariti… no, sudbina ima druge planove za nju.

Jedna vožnja vlakom, propovijed o Bogu, vjeri, znakovima, u sanjaru kakav je Daniel, budi želju da se tog dana u njegovom životu neke stvari promjene. I tako, sasvim slučajno, zbog jednog natpisa na jakni on primjećuje Natashu. I odluči im dati šansu.

Smatra da je to nekakav znak, sudbina…

Daniel je Korejac. Odgajan u sjeni starijeg brata, po imenu Charlie. Odnosno Charles Jae Won Bae. Brata koji je zbog ponašanja te ocjena izbačen sa faksa. A onda se sva očekivanja njihovih roditelja usmjere prema Danielu koji danas ima sastanak sa bivšim studentom Sveučilišta Yale. Njegovi roditelji žele da postane doktor. A on? On smatra da je premlad da bi znao što želi postati, ali unatoč tome, Daniel je divan, uzoran sin koji nema srca odbiti svoje roditelje i srušiti im snove te tog dana oblači najljepše odijelo, košulju i crvenu kravatu te se uputi na razgovor koji će mu promijeniti budućnost. A na putu do tamo nije ni sanjao da će ona koja će mu zapravo prodrmati svijet, promijeniti planove biti Natasha.

I tako tu imamo simpatičan tinejdžerski par. Natashu kao djevojku koja ne vjeruje u ljubav, koja se drži činjenica, znanosti i koja zna da tog dana napušta državu te Daniela kao dečka koji piše pjesme (poezija je njegova ljubav), gaji iznimno jake osjećaje prema Natashi, ima namjeru s njom imati nešto više od prijateljstva, a i ne zna da Natasha tog dana odlazi iz Amerike.

Slatke muke, prepirke, sitni dodiri, zanimljiva pitanja za osvojiti nečije simpatije, velika količina humora, koja predivna pjesma, sve je to ono čime je Nicola Yoon obogatila njihovu priču.

Strpljenje s njegove strane, upornost kako Daniel kaže, i odbijanje od strane Natashe kojoj su zapravo uništeni snovi i sanjarenje iz dva razloga: 1.) njen otac ju je jako razočarao riječima koje je izgovorio jednog dana i pod 2.) večeras napušta državu

Ali Daniel ne odustaje. I polako, mišjim koracima, oklop koji je Natasha čvrsto postavila oko sebe polako puca…

Jedna predivna ljubavna priča. Drugačija, posebna i sa vrlo zanimljivom pozadinom. Likovima. Načinom pisanja; autorica miješa njegovu i njenu perspektivu, a uz to dodaje zanimljive činjenice o par pojmova/teorija + dodaje kratke priče o nekoliko likova iz knjige. Tako su nam svi likovi dočarani na najbolji mogući način kao i njihova budućnost.

I Sunce je zvijezda nije klasična tinejdžerska ljubavna priča. Ova je knjiga puno više od toga. Ovo je knjiga koja vodi kroz odrastanje, sazrijevanje likova, kako fizički tako i psihički, emocionalno. Pokazuje nam odnos, razmišljanja i stavove dvije različite kulture te nam daje na uvid kako se sudbina može pogirati s našim životima. Nekoliko puta. I čak i kad nas srce zaboli, suza u oku zaigra, sudbina još nije gotova. I par sekundi može promijeniti sve, opet i opet. Svjetlost se uvijek vrati u naš život. I mislim da je to glavna poanta ove priče.

Te je tako 2016. proglašena najboljom knjigom za mlade. Ali jednako je dobra i za nas starije, zbog svega gore navedenog. A i zbog toga kako bi predahnuli od teških tema i kako bi se izgubili u priči dva iznimno simpatična i bistra lika. Knjiga koja ima sve elemente da nosi titulu koja joj je i dodijeljena.

Imate moje iskrene preporuke. A ja strpljivo čekam film koji nam izlazi u 5. mjesecu. Tako da, požurite s čitanjem 😉

Hvala na čitanju recenzije. 26.3.2019.

Izdavač je gore spomenut, Znanje.