#recenzija · Znanje

Čovjek od krede – C. J. Tudor

R E C E N Z I J A

Znanje

Sve je počelo davne 1986. onoga dana kada se dogodila nesreća. Tada je Eddie upoznao gospodina Hallorana – Čovjeka od krede. On je Eddieju dao ideju o crtanju kredom i ostavljanju tajnih poruka za njegove prijatelje… i bilo je zabavno, sve dok ih jedan čovjek od krede nije odveo do trupla. Trideset godina poslije, Ed vjeruje da je prošlost iza njega, sve dok ne dobije pismo u kojem se nalaze komadić krede i crtež čovječuljka.

U romanu imamo uvid u godinu kada su naši glavni likovi bili samo djeca, 1986. te u 2016. godinu gdje je Ed muškarac u četrdesetima. Predaje engleski jezik u školi, živi na istom mjestu gdje je i živio od malena, a između ostaloga vodi borbu sa halucinacijama i lucidnim snovima. Spletom okolnosti njegova se ekipa raspala. Otac mu je preminuo, a majka živi sa drugim muškarcem, jedino što je zanimljivo u njegovom životu je nova cimerica, mlađahna, zgodna Chloe. Njihov odnos je jasno prikazan sa iskricama, ali i određenom distancom te smo konstantno napeti dok iščekujemo krajnji ishod… a jednoga dana sve se mijenja, bude se stari demoni kada Ed dobije pismo u kojem se nalaze kreda te crtež čovječuljka. Čini se kako se prošlost ponavlja, kako ništa nije gotovo. Kao da je i dalje zapetljan u istoj mreži.

A stvar dodatno začini povratak muškarca koji tvrdi da zna tko je ubojica. A za tu informaciju od Eda traži malu uslugu. No, Ed sumnja u njegovu iskrenost jer vrlo dobro zna kakva je osoba budući da su nekad davno bili jako dobri prijatelji, te se tako bude slike i događaji iz prošlosti. Tu se radnja ispreplete sa onom iz 1986. godine. Autorica nam daje jasan uvid u zle, tmurne događaje koji su obilježili živote te male ekipe.

Priča nas tako vraća na sam početak upoznavanja gospodina Hallorana kojega su djeca pogrdno nazivala zbog njegove svijetle kože. Glasine o njemu samo su kolale… Imamo jasan uvid u trenutke koji su zbližili malog Eddieja i njega. A kroz to njihovo druženje, gospodin Halloran je pokazao Edu zanimljivu igru crtanja i ostavljanja poruka kredom, a tako je sve počelo, tako je sve i završilo…

Eddie, Hoppo, Debeli Gav, Mickey i Nicky ostali su obilježeni zauvijek. I ne samo oni, nego i njihove obitelji, ljudi oko njih, svi su imali veze sa tragedijom. Svaki lik u knjizi, uključen je neki bitan dio. A kako? I zašto? Autorica će vam vrlo rado otkriti u ovom romanu koji donosi spletke, bolne obiteljske veze, slomljena srca, bolesna uvjerenja i tamu.

Kroz način na koji je obradila lik Eda, imamo priliku gristi nokte mozgajući o tom tko je krivac, o tom koliko duboko sežu lucidni snovi tog muškarca, a također postavlja i pitanje koliko toga se zapravo Ed sjeća?

I na kraju, kome možemo vjerovati?

Ne brinite se, nećete ostati zakinuti, autorica ovog briljantnog romana pobrinula se da vam odgovori na sva pitanja.

Moram priznati da nisam čitala ništa ovakvo. Već sam na Instagramu izjavila kako mi je žao što se nisam ranije uhvatila ove knjige, ali sada mi je čak i drago. Sada je postavila visoka očekivanja svim trilerima koji stižu u 2019. Iskreno, strahujem koji će Čovjeka od krede skinuti s trona. Jer ovo je štivo koje vam grči želudac, budi mučninu dok vas istovremeno fascinira. Gutat ćete stranice duboko u noći, biti u stanju da se ne možete zaustaviti jer svaki novi list donosi novi nemir, novo uzbuđenje, novi strah… što će biti dalje?

Imate moje iskrene preporuke. Knjiga je ovo vrijedna neprospavanih noći, a takvih će, vjerujte mi, biti. Ne samo dok budete čitali, nego i kasnije kada vam se Čovjek od krede uvuče u psihu i bude vas pratio svaku večer pred spavanje. Pripremite se…

Željno iščekujem sljedeću knjigu iz perca ove autorice. Moje simpatije je osvojila.

Hvala na čitanju recenzije! 25.1.2019.

Izdavač je gore spomenut, Znanje!