#recenzija · Znanje

Gail Honeyman – S Eleanor Oliphant je sve u najboljem redu

R E C E N Z I J A

Znanje

Tridesetogodišnjakinja u raskoraku s društvenim normama, uredska čudakinja, usamljenica, sklona izgovoriti upravo ono što misli, idealna meta ogovaranja među kolegama. Jedno obično dobro djelo srušit će zidove koje je Eleanor podignula oko sebe. Morat će naučiti kako navigirati svijetom koji svi ostali, čini se, uzimaju zdravo za gotovo – dok traži hrabrost da se suoči s mračnim zakucima koje je cijeli život zaobilazila.

Imalo je smisla. Vrijeme samo otupljuje bol zbog gubitka . Ne briše ga.

Eleanor Oliphant na prvu je obična, možda čak i dosadna žena. Ima svoje navike. Svakoga dana, sve je isto. Svake srijede prima poziv svoje mamice. Sve je u njenom životu isplanirano. Ali kada krenete čitati dalje, shvatite da je Eleanor sve samo ne dosadna. Ona je obilježena. Kako fizički tako i emocionalno. Sa sobom nosi veliki teret. Nesvjesna toga i pod utjecajem majke, korača putem koji ju polako, ali sigurno vodi do uništenja.
Na poslu je neprimjetna, ljubavni život je za nju nepoznanica jer ono što je ona doživjela nema veze s ljubavlju. Društvenog života nema. Sve dok ne upozna simpatičnog, otkačenog i vrlo neuglednoga Raymonda. Početak njihova druženja urnebesno je smiješan, uvjerit ćete se i sami kada budete čitali ovu knjigu. No, kako vrijeme odmiče, njih dvoje se druže intenzivnije, nesvjesni koliko su zapravo ogoljeni jedno pored drugoga…

43692010_565181467245317_1011390370719727616_n

A kada dođe trenutak gdje izgubimo sami sebe, gdje nam živci popuste, kada ona zadnja nit oslabi, što onda?
Eleanor se susrela i s tim. Dodirnula je ”dno”.
Imala je dva izbora… početi živjeti ili potpuno nestati.
Što mislite da je odlučila? Koliko utjecaja će na nju imati ljudi koji su joj ušli u život, koji su ju naveli da se osjeća konačno, voljeno? Hoće li se oduprijeti mamici? Saznat ćete u ovom romanu prepunom miješanih osjećaja.
OCJENA : 5/5
Mene je knjiga opustošila, iskreno. Takva zloba bila mi je nezamisliva sve dosad, lik ”mamice” mrzila sam od samog početka. Toliko sam suosjećala s Eleanor da me boljelo srce zbog nje i emocija koje proživljava, riječi koje joj žena koja je njena majka upućuje… Baš je ostavila traga na mene. Dok sam ju čitala, na trenutke je u meni budila jad, ljutnju, toliko da mi se svaka dlačica na tijelu podignula. Naježila sam se i dok ovo pišem. A opet, na trenutke mi je mamila široki osmijeh na lice jer je Eleanor savršeno, neobično obična. Jer ima u sebi ono što svi mi imamo. Njena pojava, lik u ovoj knjizi, meni će ostati zauvijek u sjećanju. Jer ovakvo nešto nisam čitala. Zasigurno jedna od najdražih knjiga ove godine. Obećavam vam da ćete ju i vi voljeti. Sada, trk na čitanje!

Hvala na čitanju recenzije.

35114635_794967227363961_8142608379412480000_o

2 misli o “Gail Honeyman – S Eleanor Oliphant je sve u najboljem redu